V našej ponuke aj špičkové filtre MANN
Vzduchové filtre
Moderné motory motorových vozidiel nasajú za minútu veľké množstvo vzduchu znečisteného prachom a sadzami, podľa toho v akom prostredí sa vozidlo prevádzkuje. Približné množstvo nasávaného vzduchu sa dá vypočítať z výkonu motora nasledovne:
Benzínové motory V = 0,07 x výkon v kW + 10% (m3/min.)
Naftové motory V = 0,09 x výkon v kW + 10% (m3/min.)
Z výpočtu je zrejmé, že čistý nasávaný vzduch je predpokladom bezproblémového chodu motora. Moderné filtračné média odfiltrujú z nasávacieho vzduchu účinne a spoľahlivo nečistoty, akými sú častice prachu, peľu, piesku, sadze a dokonca kvapky vody. Tým nielen chránia motor ale aj elektronické čidlá umiestnené v sacom potrubí.
Samostatnou súčasťou filtrácie sú poistné filtračné vložky používané hlavne u nákladných vozidiel, stavebných a poľnohospodárskych strojov pracujúcich vo veľmi prašnom prostredí. Vložky sa vkladajú do základnej filtračnej vložky a chránia motor v prípade poškodenia základnej filtračnej vložky.
V prípade predlžovania servisného intervalu výmeny filtra dochádza vplyvom jeho zanesenia ku strate výkonu motora, nárastu spotreby paliva a prekročeniu povolených hodnôt emisií.
Olejové filtre
Nebezpečné pre motor a pre všetky pohybujúce sa časti je znečisťovanie motorového, ako aj prevodového oleja v priebehu prevádzkovania, čo vedie k zvyšovaniu jeho viskozity a znižovaniu prevádzkovej životnosti. Pre zachovanie parametrov a max. životnosti oleja je nutné ho filtrovať. Olejové filtre odstraňujú z motorového a prevodového oleja pevné nečistoty ako je prach, kovové čiastočky, karbónové usadeniny, sadze a pod. Filtráciou sa predlžujú životnosť motora.
Pre čistenie oleja sa používajú:
Filtračné vložky klasické:
sú uložené vo vlastnom puzdre, alebo sú integrované priamo do olejového okruhu motora. Výmena sa prevádza iba náhradou filtračných vložiek pri zachovaní puzdra.
Výmenný filter:
u týchto filtrov obal a filtračná vložka tvorí jeden celok. Výmena sa prevádza ako celok. Filtre okrem filtračnej vložky majú:
spätný ventil, ktorý zabezpečuje, aby sa filter a olejové kanáliky nevyprázdnili pri vypnutom motore. Pri opätovnom spustení je zaistený rýchli rozvod oleja.
By-pass ventil, ktorý umožňuje pri studenom oleji hlavne v zime, alebo pri znečistenom oleji vplyvom nedodržania intervalu výmeny čističa prístupu oleja do motora obtokom filtračnej vložky.
V prípade predlžovania servisného intervalu výmeny filtra dochádza k jeho zaneseniu, otvorí sa by-pass ventil a v systéme koluje opotrebovaný nefiltrovaný olej, ktorý spôsobuje nadmerné opotrebovanie ventilov, ložísk a pohybujúcich sa častí motora.
Palivové filtre
Bezproblémovú jazdu vozidla zabezpečuje čisté palivo dodávané palivovým čerpadlom. Palivové filtre slúžia k odstráneniu nečistôt z paliva ako prach, hrdzu a vodu. Chránia veľmi citlivé vstrekovacie agregáty a karburátory pred opotrebovaním a koróziou. Na druhej strane zabezpečujú optimálnu spotrebu paliva a výkon motora. Moderné, maximálne citlivé vstrekovacie sústavy Common Rail alebo systém čerpadlo - tryska vyžadujú nové riešenia filtrácie prispôsobujúce sa novým konštrukciám. Moderné Multigrade filtre založené na viacvrstvovej technológii filtračného média odstraňuje z palivovej zmesi viac ako 90% naj jemnejších častíc a vodu, ktorá spôsobuje koróziu častí vstrekovacích trysiek.
Pre čistenie paliva sa požívajú:
Filtračné vložky:
sú umiestnené vo vlastnom telese, ktoré je integrované do motora. Filtračné vložky môžu byť štandardné s filtračným papierom, alebo s filcom.
Výmenný filter:
obal a filtračná vložka spolu tvorí jeden celok. Behom údržby sa celok vymieňa za nový. Môžu byť skrutkovacie alebo špeciálne s prípojnými hrdlami. Na telese môžu a nemusia mať vypúšťaciu skrutku na vodu
V prípade predlžovania servisného intervalu výmeny filtra paliva dochádza k vyššiemu opotrebovaniu vstrekovacej sústavy (čerpadla, trysiek, tlakových ventilov) z dôvodu nedostatočného odlučovaniu častíc a vody. Na druhej strane znižuje sa výkon motora.
Kabínové filtre
Zabezpečujú čistý čerstvý vzduch vo vnútri vozidla alebo pracovného stroja. Filtrujú prach, peľ, sadze z naftových motorov a častice z oteru pneumatík vozidiel. V kombinácii s aktívnym uhlím absorbujú ozón a mnoho škodlivých plynov a znižujú nepríjemné zápachy. Špeciálna technika skladov týchto filtrov zabezpečuje odfiltrovanie 95% prachu z ovzdušia a peľov.
V prípade predlžovania servisného intervalu výmeny filtra dochádza k jeho zaneseniu, vzduch vo vnútri nie je dostatočne filtrovaný, tým sa do kabíny vodiča dostane napríklad zápach, častice prachu, peľu, dochádza ku zahmlievaniu okien.
Vysúšače vzduchu bŕzd
Brzdy patria v oblasti bezpečnosti k najdôležitejšou konštrukčnou skupinou vozidla. Alfou a omegou je suchý a čistý vzduch pre správnu funkciu u pneumatických brzdových systémov, ktoré sa hlavne používajú u nákladných vozidiel a autobusov. Bez rozdielu ročného obdobia je nutné zabezpečiť čistý a suchý tlakový vzduch, aby sa predišlo opotrebovaniu, korózii a v zime k mrznutiu brzdového systému.
Vysúšače MANN používajú vysušovací prostriedok najvyššej kvality, odolný voči oteru a vode. Konštrukcia boxu odoláva tlaku, pulzáciám a vibráciám.
Nové prevedenia odlučujú vodu, olej a aerosóly.
Prax preukázala, že vysúšače MANN, sú ideálna ochrana pneumatických brzdových sústav.